Van Kooiman Marine Groep te Zwijndrecht hebben wij opdracht gekregen voor de engineering, levering en het in bedrijf stellen van de hydraulische systemen aan boord van een 86x9,5 mtr beunschip. Het betreft de hydraulische stuurmachine, aandrijving van de spudpalen en de ruim- en bodemkleppen.
Het beunschip zal schoner zijn dan de huidige geldende emissie-eisen voor de binnenvaart. Met twee Euro 6 motoren voldoet het schip ruimschoots aan de Stage V-eisen, maar zal het ook het schoonste schip in de beunvaart worden en vooroplopen met een laag brandstofverbruik. De afmetingen van het vaartuig zijn 86 x 9,5 x 4,0 m, met een lading capaciteit van 2000 ton op een diepgang van 3,6 meter.
Het schip krijgt een hybride voortstuwing. In de normale vaart staat er één motor met een reductiekast op de schroefas geschakeld. Met deze traditionele manier van voorstuwing is vooralsnog de meeste efficiency te behalen. Wanneer er tijdelijk extra vermogen nodig is kan een grote generator met een Euro 6 dieselmotor elektrisch vermogen leveren aan een PM elektromotor, die om de schroefas gemonteerd zit. Deze PM elektromotor kan tevens als as-generator werken waarmee met de normale vaart vermogen gewonnen wordt voor de overige verbruikers aan boord.
Wij danken Kooiman Marine Groep opnieuw voor het gestelde vertrouwen en zien uit naar een voortzetting van de prettige samenwerking!
Bekend met de markt en in staat snel te schakelen.
Meer dan 30 jaar ervaring in hydraulische aandrijvingen, besturingssystemen en projectmanagement
3D engineering (o.a. manifolds, powerpacks) en nauwe samenwerking met bedrijven in diverse disciplines